3 Minuman Wajib Untuk Kempiskan Perut Buncit.

Cara cepat kempiskan perut yang buncit atau boroi.  Alamak. Perut dah boroi. Badan ok je sihat, muka tak nampak tembam. Tapi kenapa perut aku boroi ini. Saya rasa ramai lelaki di luar sana mengalami masalah ini. Masalah perut boroi. Sebab utama penyebab perut boroi ialah tak jaga makan. Selain itu, makan dan minum pada masa yang sama boleh menyebabkan perut buncit atau boroi. Dan last sekali, terus baring atau tidur selepas makan juga sebab mengapa perut kita buncit. Jadi disini saya nak kongsikan 3 minuman yang saya amalkan untuk elak masalah perut buncit ini. Tak lawa lah nak pakai baju kemeja kalau buncit kan Bro? Ok 3 Minuman Kempiskan Perut: P/s jangan lupa baca article saya 3 Minuman Terbaik Membakar Lemak Degil Cepat Kurus


3 Minuman Wajib Untuk Kempiskan Perut Buncit. (Gambar Sekadar Hiasan) 

Asam Jawa

1. Air Asam Jawa
Saya tahu petua ini dari facebook. Ada yang share di timeline saya dan cakap minum air asam jawa ini bagus untuk perut. Air asam jawa ini memang bagus membantu mencuci perut dan melawaskan sistem percernaan. Jadi selepas je minum, kita terus rasa nak membuang air besar. Cara penyediaan nya ialah, ambil asam jawa dalam 2 sudu makan, dan letakkan dalam secawan air panas. Guna air kosong yang panas untuk memudahkan asam jawa itu larut dalam air. Selepas itu biarkan bermalaman, tutup cawan tersebut agar tidak dimasuki semut atau lalat dan minum air tersebut waktu anda bangun keesokan harinya. Air asam jawa ini bukan bagus untuk perut je, air asam jawa ini bagus untuk menyegarkan badan, mencatikkan suara, dan tubuh badan yang sihat langsing kurus. 

teh-hijau-boh-murah
Teh Hijau


Saya sudah blog banyak khasiat teh hijau ini. Memang tidak dinafikan memang teh hijau ini membantu membakar lemak jahat dan degil di perut. Teh hijau ini membantu melajukan sistem metabolisma dalam badan. Jika anda rasa teh hijau mahal. Anda silap. Anda boleh beli teh hijau jenis uncang jenama boh. Anda boleh dapatkan teh hijau boh 50 uncang atau sachets dengan harga Rm10 sahaja. Murah bukan? 

kurus dengan lemon detox
Air Lemon Detoks

3. Air lemon detoks
Tidak dinafikan air lemon detoks ini memang bagus menyingkirkan lemak jahat di bahagian perut dan akan membuat perut kita lebih cepat kempis. Perut kita menjadi buncit dan boroi disebabkan gas jahat yang terperangkap dalam perut kita disebabkan makan gelojoh, minum ketika makan, dan terus baring selepas makan. Jadi dengan minum air lemon detoks ini memang membantu membuang gas atau angin di dalam perut. Bak kata orang puteh, drinking lemon detoxs is just like your inner body taking bath. Kebaikkan lain air lemon detoks ini ialah menyingkirkan toxin jahat dalam badan, memudahkan badan menyingkirkan bahan kumuhan, badan tidak berbau ketika berpeluh, peluh tak berbau, badan berasa ringan, berat badan turun. Jum baca cara penyediaan air lemon detoks
Bagikan :
+
Previous
Next Post »
6 Komentar untuk "3 Minuman Wajib Untuk Kempiskan Perut Buncit. "

Air asam jawa not bad. Hehe. Baru try semalam.

Suka teh hijau. hahaha, kalau minum je lepastu bedal makanan tak ingat dunia susah juga, eh cakap pasal diri sendiri pula :P

Perkongsian yang menarik..
Tapi kenalah konsisten..

saya tak consistent amal asam jawa tu. bila badan panas je baru pulun nak minum.. rasa diaaaaa tak tau nak habaq haha

kah kah kah. Sama lah mai. Takpe yang penting cukup minum air masak and minum 2 3 cawan teh hijau. Memang badan susah nak naik. Asalkan jangan makan lewat malam je. :D

Tu lah sis. memang kena disiplin kuat kalau nak kurus ni :D

Comment Anda ?

 
Template By KunciDunia
Back To Top