------------------- [ Tips Terbaik Wajib Baca ] -------------------

3 Senaman Senang Paling Cepat Bakar Lemak Cepat Kurus

Hari ini saya nak sharekan 3 exercise senaman senang dan cepat bakar lemak. Anda ada masalah berat badan berlebihan dan tiada masa nak buat senaman lama seperti jogging? Dah buat senaman tapi berat masih juga tak turun-turun ? Anda mungkin tidak tahu 3 sebab mengapa badan susah nak kurus. Tapi dalam post ini saya nak kongsikan kepada anda 3 exercise atau senaman yang senang dan cepat membakar lemak. Senaman ini berkesan untuk kempiskan perut, kuruskan badan, kecilkan punggung, kecilkan paha. Magic kan dengan 3 senaman ini anda boleh dapatkan berat badan yang ideal.


Senaman Senang Dilakukan Cepat Bakar Lemak Cepat Kurus
Senaman Senang Dilakukan Cepat Bakar Lemak Cepat Kurus


Plank
Exercise atau senaman ini paling cepat membakar lemak dan kuruskan badan. Jika anda search di google dan cari senaman paling berkesan mesti jawapannya ialah plank. Plank anda dapat buat dimana-mana sahaja.  Anda hanya meluangkan masalah dalam 10 hingga 15 minit untuk melakukan plank. Anda dapat lakukan senaman Plank waktu menonton tv. Buat lah dari kiraan 30 saat ke 60 saat(1 minit). Dan jika anda rasa anda sudah terbiasa dengan 1 minit, anda tambahkan lagi masa kiraan agar dapat memberi cabaran kepada badan anda. Plank dapat membakar lemak yang terkumpul seperti di lengan, dan paha. Kalau nak tahu cara plank terbaik boleh lah tonton video youtube ini. How To: Plank
Fitness, Training, Gym
Exercise Plank

Squat 
Tidak dinafikan squat juga antara senaman yang mudah dibuat dan dapat dibuat bila-bila masa. Sebelum anda membuat squat, seeloknya anda membuat warming up area kaki sebab squat banyak mengguna muscle di area kaki. Anda boleh lakukan 10 hingga 15 kali squat dalam satu set. Dalam sehari anda lakukan 3 hingga 5 set. Anda boleh tambah bilangan squat dalam set jika anda ingin mencabar badan anda untuk membakar lebih banyak lemak. Squat mampu membakar lemak di bahagian perut, dan paha. Jadi kalau nak peha, punggung, dan perut yang cantik, selalulah lakukan squat. Cara buat squat yang betul dan dengan baik, anda boleh tonton video youtube ini. How to do a Squat Correctly.


Push Up
Bagi lelaki tiada masalah untuk mengamalkan Pumping. Bagi wanita agak sukar untuk melakukan pumping sebab tidak biasa. Apa kata anda mulakan senaman pumping sekali dan dua pumping. Dan berhenti. Lepas itu cuba tambah bilangan Pumping. Pumping boleh menambag muscle di tangan kita. Muscle biasa sahaja tidaklah yang bulky itu. Jangan risau ye. Badan perlukan muscle, semakin banyak muscle semakin cepat badan kita membakar lemak. Cara Pumping Yang Betul.

Jika anda berhajat nak kuruskan badan cepat anda juga boleh mengamalkan fat burner, teh orang kampung, teh hijau, atau air lemon detoks untuk cepat menguruskan badan. Saya sudah cuba mengamalkan minuman yang saya sebut tadi kecuali teh orang kampung. Kakak saya sahaja yang mengamalkan teh orang kampung tersebut.Saya rasa 3 senaman cepat bakar lemak ini paling terbaik untuk anda lakukan jika nak badan kurus. Cuma kalau baru-baru buat memang terasa sakitnya. Tapi jika dah terbiasa memang anda akan buat lagi dan lagi. Ambil take 5 minute. Lepas itu berehat. Dalam masa sejam dua macam tu lakukan lagi. 
Bagikan :
+
Previous
Next Post »
3 Komentar untuk "3 Senaman Senang Paling Cepat Bakar Lemak Cepat Kurus"

Plank dengan Squat je pandai buat, pumping tak lulus walaupun dah berapa kali adik ajar teknik dia, berattt sungguh rasa, last2 main tipulah dengan wall push up ;P

hahahaha... buat mai... untuk badan yang fit. ala wall push up tu ape je lah kesan nye kat badan.. haha

Haih. Push up sejak ada anak susah betul. :(

Comment Anda ?

 
Template By KunciDunia
Back To Top